loading...
سایت آموزشی و تفریحی مریم بانو
مریم بازدید : 97 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

در این ویدئوی کوتاه از مستند کاسموس که زیرنویس فارسی دارد به همراه نیل دگراس تایسون سفری خواهیم کرد به درون سیاهچاله! غول های کیهانی که حتی نور نیز نمی تواند از چنگال آنها فرار کند.

وقتی سوخت هسته ای ستاره ای غول آسا به اتمام می رسد، دیگر نمی تواند به اندازه ی کافی گرم بماند و به همجوشی خود ادامه دهد تا هنگامی که به کشش داخلی جاذبه خودش غلبه کند. پر جرم ترین ستاره ها متلاشی و خاموش می شوند و تنها گرانش خود را بر جای می گذارند تا هنگامی که یک سیاهچاله از جسد این ستارگان غول آسا متولد می شود. سیاه‌چاله پدیده‌ای که در کمال شکوه و عظمت هر‌آنچه را در نزدیکی‌اش قرار داشته باشد به سوی خود کشیده و به تدریج می‌بلعد.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر به درون یک سیاه‌چاله سفر کنید، چه اتفاقاتی در انتظار شماست؟ به راستی در سیاهچاله این اجرام شگفت آور کیهانی چه چیزی نهفته است؟ آیا پس از یک عبور موفقیت آمیز از افق رویداد سیاهچاله از جای دیگر کیهان سر در می آوریم و سیاهچاله به عنوان یک پل میانبر کیهانی عمل می کند یا خیر؟ پیشنهاد می کنیم در این سفر همراه ما باشید تا با سیاهچاله ها بیشتر آشنا شوید.

برای دانلود ویدئو به ادامه مطالب مراجعه کنید.

مریم بازدید : 69 سه شنبه 02 دی 1393 نظرات (0)

این ویدئو شما را به سفری شگفت انگیز می برد، سفری بسیار سریع در گستره حیرت انگیز جهان هستی.

این سفر از فاصله ۱۰ میلیارد سال نوری زمین، آغاز می شود. سپس در هر گام، ۱۰ برابر به زمین نزدیک و نزدیک تر می شویم تا سرانجام به فواصل فوق العاده کوچک زیراتمی در اعماق قلب اتم خواهیم رسید.

با تماشای این ویدیوی تأمل برانگیز، سؤال مهمی در ذهن انسان شکل می گیرد؛ اینکه به راستی در کرانه عظیم گیتی زمین کجا واقع شده و چشم انسان تا کجای جهان را می‌تواند کشف کند؟ نقش و جایگاه ما در این جهان حیرت انگیز چیست؟

مریم بازدید : 57 دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0)

بیگ بنگ: مشاهدات جدید فضاپیمای کاسینی ناسا در تلالو طلوع خورشید امواج دریاچه ای را در تیتان نشان می دهد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این موجهای اولین دریاچه ی شناخته شدۀ غیر از زمین هستند.

به ادامه مطالب مراجعه کنید.

 

مریم بازدید : 62 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

 

بشر تا کجا به اکتشاف ادامه خواهد داد؟ در این ویدیو که با صدای کارل سیگن میباشد تلفیقی از تصاویر واقعی و تصویرسازی فضایی را مشاهده خواهید کرد که بر طبق آن بشر حداقل منظومه‌ی شمسی را بصورت کامل جست‌وجو خواهد کرد و به کشف آن خواهد پرداخت.

برخی از نما‌های شگفت انگیز این ویدیو انسان را در حال کاوش، میان حلقه‌های زحل، جستجو در نزدیکی مشتری از یک فضاپیما و پرش از روی صخره‌ای بلند بر یکی از قمرهای اورانوس که گرانش اندکی دارد، نشان می‌دهد. اگرچه هیچ کس از آینده اطلاعی ندارد. اما جست و جو و کاوش فراتر از مرزهای شناخته شده، چه فیزیکی، چه ذهنی، یکی از خصوصیات و مشخصه های بشر است، که در گذشته نیز به‌خوبی به بشر کمک رسانده است.

لینک دانلود ویدئو در ادامه مطالب موجود است.

مریم بازدید : 98 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (1)

 

بیگ بنگ:

این ویدئوی موزیکال با بیگ بنگ که تمام کائنات به اندازه ی یک اتم یا حتی کوچکتر از آن بود، آغاز می شود. سپس عالم نخستین، چگونگی شکل گیری اتم ها، ماده و اجرام کیهانی مانند کهکشان ها و همچنین تولد ستاره ها، تولد منظومه شمسی، شکل‌گیری زمین و ماه را خواهید دید.

بعد از آن شکل گیری حیات چند سلولی‌ و گیاهان، به وجود آمدن خزندگان و دایناسورها، ویرانی زمین در اثر برخورد شهاب‌‌‌سنگ‌ در ۶۵ میلیون سال پیش و انقراض دایناسورها، گام نهادن انسان در زمین، جنگ های عصر نخستین انسان، زندگی زمینیان، تکامل انسان متمدن، جنگ های جهانی، پیشرفت سریع انسان به کمک علم و تلکنولوژی و در نهایت نابودی زمین را مشاهده خواهید کرد.

برای دانلود ویدئو به ادامه مطالب مراجعه کنید.



مریم بازدید : 45 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

 بدون شک فتوشاپ یکی از قویترین نرم افزارهای ویرایش عکس است که عکاسان و گرافیست های حرفه ای روزانه با آن سر و کار دارند. یادگیری این نرم افزار برای همه ی کسانی که با عکس سر و کار دارند الزامیست. در این وبسایت قصد داریم فتوشاپ را از صفر تا صد به شما عزیزان آموزش دهیم و این آموزش ها به صورت تصویری همراه با عکس خواهند بود تا با کمترین زحمت بتوانید نکات کلیدی این نرم افزار را یاد بگیرید. این بخش به صورت هفتگی به روزرسانی می‌شود و یک مبحث به لیست مبحث‌ها اضافه می‌گردد. در ادامه مطالب لیست مباحث را مشاهده می کنید که با کلیک روی هر عنوان به صفحه ی مربوطه هدایت خواهید شد.

مریم بازدید : 280 چهارشنبه 26 آذر 1393 نظرات (0)

 

نام پارسي: تير انداز در چوسان / تير اندازي در چوسان

نام لاتين: Gunman in Joseon

نام كره اي: 조선 총잡이

موضوع: تاريخي - رمانتيك

سال پخش: 2014

کشور سازنده: كره جنوبي

کيفيت: 360P و 540P

تعداد قسمت ها: 22

زبان اصلي: كره اي

زيرنويس: پارسي

کارگردان: كيم جونگ_مين

نويسنده: كي سئونگ_تائه

بازيگران:

Lee Joon-Gi          Nam Sang-Mi          Jeon Hye-Bin        


 Han Joo-Wan       Yu Oh-Seong


خلاصه سريال:

سريال تيرانداز در چوسان يه سريال تاريخيه كه مربوط ميشه به سلسله چوسان در قرن 19. شخصيت اصلي اين سريال مردي به اسم پارك يون كانگ ـه كه پدرش يكي از معروف ترين و مشهورترين شمشيرزن ها در اون دوره بوده. همه چي طبق روال عادي بود تا اينكه پدر و خواهر پارك يون كانگ كشته ميشن. بعد از اين اتفاق پارك تصميم ميگيره انتقام مرگ پدر و خواهرش رو بگيره.اون تمام تلاشش رو ميكنه تا مثل پدرش يه جنگجوي قوي و ماهر بشه و بعد از مدت ها تمرين اون تبديل ميشه به يه تيرانداز حرفه اي . . . و اينجاست كه اون براي انتقام آماده ميشه...

مریم بازدید : 49 چهارشنبه 19 آذر 1393 نظرات (0)

  

وبلاگ مریم بانو  تمام آلبوم ها و تک آهنگ های رسمی پخش شده از مرتضی پاشایی را برای شما آماده دانلود کرده است.

برای دانلود فول آلبوم به ادامه مطلب مراجعه کنید …

مریم بازدید : 66 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

توضیحات بازی: بازی بسیار جذاب “3برش” شما در این بازی باید با سه حرکت هر مرحله را به پایان برسانید. هر مرحله, از مرحله قبل سخت تر میشود و نیاز به تیز هوشی بیشتری دارد...
آموزش بازی: با استفاده از ماوس قطعات موجود در بازی را برش بزنید. شما باید با چپ کلیک مانند یک خنجر, طوری قطعات را برش بزنید که در سه برش تمام قطعات سقوط کنند…

 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 180
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 952
  • بازدید کلی : 24,122