loading...
سایت آموزشی و تفریحی مریم بانو
مریم بازدید : 68 جمعه 05 دی 1393 نظرات (0)

نظریه ریسمان شما را به قبل از بیگ بنگ و پیدایش می‌برد. این نظریه بیان می‌کند که یک چند جهانی از جهان‌ها وجود دارد. در این ویدئو که با زیرنویس فارسی ارائه شده است توضیحاتی در زمینه بیگ بنگ و نظریه ریسمان ارائه می‌کند.

برای دانلود این ویدئو به ادامه مطالب مراجعه کنید

مریم بازدید : 58 پنجشنبه 04 دی 1393 نظرات (0)

جهان هستی ما نیز مثل هر موجود زنده ای تابع قانون حیات است و مراحل گوناگون تولد، زندگی و سرانجام مرگ را از سر می گذراند. در این ویدئو شاهد مراحل عمر کیهانی از بیگ بنگ تا مرگ کائنات خواهید بود.

این ویدئو که زیرنویس فارسی دارد از بیگ بنگ که تمام کائنات در یک هسته اتم یا حتی کوچکتر از آن جای داشته آغاز می شود، در ادامه چهار نیروی شناخته شدۀ طبیعت ، چگونگی شکل گیری اتم ها، ماده و اجرام فضایی مانند کهکشان ها و همچنین تولد ستاره ها، تولد منظومه شمسی و شکل گیری سیارات آن را نشان می دهد. در ادامه این ویدئو شاهد مرگ خورشید، زمین و پایان همه اجرام کائنات که به وسیله انرژی تاریک خرد و از هم پاشیده می شوند، خواهید بود.

مریم بازدید : 97 چهارشنبه 03 دی 1393 نظرات (0)

در این ویدئوی کوتاه از مستند کاسموس که زیرنویس فارسی دارد به همراه نیل دگراس تایسون سفری خواهیم کرد به درون سیاهچاله! غول های کیهانی که حتی نور نیز نمی تواند از چنگال آنها فرار کند.

وقتی سوخت هسته ای ستاره ای غول آسا به اتمام می رسد، دیگر نمی تواند به اندازه ی کافی گرم بماند و به همجوشی خود ادامه دهد تا هنگامی که به کشش داخلی جاذبه خودش غلبه کند. پر جرم ترین ستاره ها متلاشی و خاموش می شوند و تنها گرانش خود را بر جای می گذارند تا هنگامی که یک سیاهچاله از جسد این ستارگان غول آسا متولد می شود. سیاه‌چاله پدیده‌ای که در کمال شکوه و عظمت هر‌آنچه را در نزدیکی‌اش قرار داشته باشد به سوی خود کشیده و به تدریج می‌بلعد.

تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر به درون یک سیاه‌چاله سفر کنید، چه اتفاقاتی در انتظار شماست؟ به راستی در سیاهچاله این اجرام شگفت آور کیهانی چه چیزی نهفته است؟ آیا پس از یک عبور موفقیت آمیز از افق رویداد سیاهچاله از جای دیگر کیهان سر در می آوریم و سیاهچاله به عنوان یک پل میانبر کیهانی عمل می کند یا خیر؟ پیشنهاد می کنیم در این سفر همراه ما باشید تا با سیاهچاله ها بیشتر آشنا شوید.

برای دانلود ویدئو به ادامه مطالب مراجعه کنید.

مریم بازدید : 69 سه شنبه 02 دی 1393 نظرات (0)

این ویدئو شما را به سفری شگفت انگیز می برد، سفری بسیار سریع در گستره حیرت انگیز جهان هستی.

این سفر از فاصله ۱۰ میلیارد سال نوری زمین، آغاز می شود. سپس در هر گام، ۱۰ برابر به زمین نزدیک و نزدیک تر می شویم تا سرانجام به فواصل فوق العاده کوچک زیراتمی در اعماق قلب اتم خواهیم رسید.

با تماشای این ویدیوی تأمل برانگیز، سؤال مهمی در ذهن انسان شکل می گیرد؛ اینکه به راستی در کرانه عظیم گیتی زمین کجا واقع شده و چشم انسان تا کجای جهان را می‌تواند کشف کند؟ نقش و جایگاه ما در این جهان حیرت انگیز چیست؟

مریم بازدید : 57 دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0)

بیگ بنگ: مشاهدات جدید فضاپیمای کاسینی ناسا در تلالو طلوع خورشید امواج دریاچه ای را در تیتان نشان می دهد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این موجهای اولین دریاچه ی شناخته شدۀ غیر از زمین هستند.

به ادامه مطالب مراجعه کنید.

 

مریم بازدید : 62 یکشنبه 30 آذر 1393 نظرات (0)

 

بشر تا کجا به اکتشاف ادامه خواهد داد؟ در این ویدیو که با صدای کارل سیگن میباشد تلفیقی از تصاویر واقعی و تصویرسازی فضایی را مشاهده خواهید کرد که بر طبق آن بشر حداقل منظومه‌ی شمسی را بصورت کامل جست‌وجو خواهد کرد و به کشف آن خواهد پرداخت.

برخی از نما‌های شگفت انگیز این ویدیو انسان را در حال کاوش، میان حلقه‌های زحل، جستجو در نزدیکی مشتری از یک فضاپیما و پرش از روی صخره‌ای بلند بر یکی از قمرهای اورانوس که گرانش اندکی دارد، نشان می‌دهد. اگرچه هیچ کس از آینده اطلاعی ندارد. اما جست و جو و کاوش فراتر از مرزهای شناخته شده، چه فیزیکی، چه ذهنی، یکی از خصوصیات و مشخصه های بشر است، که در گذشته نیز به‌خوبی به بشر کمک رسانده است.

لینک دانلود ویدئو در ادامه مطالب موجود است.

مریم بازدید : 98 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (1)

 

بیگ بنگ:

این ویدئوی موزیکال با بیگ بنگ که تمام کائنات به اندازه ی یک اتم یا حتی کوچکتر از آن بود، آغاز می شود. سپس عالم نخستین، چگونگی شکل گیری اتم ها، ماده و اجرام کیهانی مانند کهکشان ها و همچنین تولد ستاره ها، تولد منظومه شمسی، شکل‌گیری زمین و ماه را خواهید دید.

بعد از آن شکل گیری حیات چند سلولی‌ و گیاهان، به وجود آمدن خزندگان و دایناسورها، ویرانی زمین در اثر برخورد شهاب‌‌‌سنگ‌ در ۶۵ میلیون سال پیش و انقراض دایناسورها، گام نهادن انسان در زمین، جنگ های عصر نخستین انسان، زندگی زمینیان، تکامل انسان متمدن، جنگ های جهانی، پیشرفت سریع انسان به کمک علم و تلکنولوژی و در نهایت نابودی زمین را مشاهده خواهید کرد.

برای دانلود ویدئو به ادامه مطالب مراجعه کنید.



اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 180
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 244
  • بازدید سال : 955
  • بازدید کلی : 24,125